Reclame-instrumenten |
Bij reclame-instrumenten wordt vaak onderscheid gemaakt tussen traditionele media en nieuwe media.
Traditionele media (offline marketing) - Landelijke dagbladen - Regionale dagbladen - Huis-aan-huis-kranten - Publiekstijdschriften - Vakbladen - Goudengids (gericht adverteren, wanneer de consument op zoek is, inspelen op actuele behoeft. - Landelijke TV - Regionale TV - Landelijke Radio - Lokale Radio - Drukwerkverspreiding (folders) - Direct Mail - Buitenreclame (lantarenpaal reclame, bushokjes, reclame in het openbaarvervoer, horeca-reclame, billbords, arbi’s, posters, belettering) - Bewegwijzering - Gevelreclame - Instore-marketing - Sponsoring - Beursdeelnamen - Relatiegeschenken
Nieuwe media (online marketing) - Eigen website - Zoekmachine marketing - Website optimalisatie - Webvertising (banners, buttons, tekstlinks) - E-mailmarketing - SMS marketing
Denk bij het kiezen ook aan de effecten van synergie. Reclame-instrumenten kunnen elkaar namelijk versterken. Als de consument middels verschillende media wordt aangespoord voor
Media waarvan bekend is dat ze elkaar, versterken zijn internet en radio
Reclame-instrumenten naar marketingcommunicatie doelstelling
Wij geven u per marketingcommunicatie doelstelling een kosten efficiënt zijn.
- Naambekendheidverhogen - Meer passanten naar binnen trekken - Mijn bestaande klanten meer lasten besteden - Productintroductie / assortimentsuitbreiding - Meer bezoekers naar mijn website - Digitale bereikbaarheid verhogen - Leads genereren - Merkbeleving - Klantenbinding verhogen - Meer dialoog met uw klanten - Hogere service (betere bereikbaarheid)
|